پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118481
وزارت بهداشت اسامي استفاده کنندگان از روغن پالم را اعلام کند/تخلف شرکت‌هاي لبني کاملا روشن است
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 3253

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، احمد آريايي نژاد دبير کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرگار اجتماعي  شبکه اطلاع رساني دانا، در خصوص تخلف شرکت هاي لبني در استفاده از روغني به نام پالم در فراورده هاي لبني گفت: استفاده از روغن پالم در فراورده هاي لبني کار نادرستي است چرا که خود لبنيات چربي دارد اما وقتي چربي آن را تحت عنوان کره و سرشير و مواد ديگر را از آن خارج مي کنيم براي نگهداري احتياج به روغن داردکه در اين موارد از يک نوع روغن با نام پالم استفاده مي‌کنند که متاسفانه بيش از حد از آن استفاده شده است.

وي افزود: لبنيات بايد به صورتي فرآوري بشود که چربي خود را از دست ندهد که بخواهند به جاي آن از روغن استفاده کنند.

دبير کميسيون بهداشت مجلس تصريح کرد: غير از بحث مجاز و يا غير مجاز بودن استفاده از روغن در فرآورده‌هاي لبني ضرورت استفاده از آن است که چرا اجازه نمي دهند چربي خود شير باقي بماند که نخواهند از اين روغن‌ها استفاده کنند.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي در خصوص اظهارت وزير بهداشت مبني براعلام اسامي شرکت هاي مختلف،گفت: با توجه به اينکه اينگونه موضوعات با سلامت مردم روبه رو است  وزارت بهداشت بايد اسامي شرکت هاي متخلف را هر چه سريع تر به دستگاه قضايي معرفي کند و بعد از محاکمه اسامي آنها را به مردم اعلام کنند.

وي با اشاره به وظيفه مجلس به عنوان ارگان نظارتي ، خاطرنشان کرد: در اين هفته که مجلس از تعطيلات خارج شده کارشناسان وزارت بهداشت و مدعيان استفاده از روغن پالم در محصولات لبني به مجلس دعوت خواهند شد تا توضيحات لازم را در اين خصوص ارائه کنند و قطعا خانه ملت در اسرع وقت به آن رسيدگي خواهد کرد.

دبير کميسيون بهداشت مجلس اين اقدام شرکت هاي لبني را تخلف دانست و عنوان کرد: تخلف شرکت هاي لبني در اين زمينه کاملا روشن است، وقتي شير به طور طبيعي چربي دارد چرا بايد چربي مصنوعي به آن اضافه کنند؟ بدون شک مي توان تنها دليل  اين مسئله را صرفه اقتصادي و کسب بيشتر سود دانست که اميدواريم مسئولان هرچه سريعتر اين مسئله را حل و فصل کنند.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html